تصاویر / مطبوعات شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۴ / از آش شور شام تا دیپلماسی برای تعویق ماشه سومین برد در کاپ آسیا/ صعود بسکتبال زنان به نیمه نهایی به عنوان صدرنشین قتل مادر به دست پسر در خرم‌دره/ دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعتعکس تزئینی است وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در منطقه امیریه شاهرود سه الهلالی در فهرست النصر! فواید یک میوه خوش طعم تابستانی / از بهبود بینایی تا کاهش التهاب حریق در مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی در پاسدار گمنام/ سه خودرو در آتش سوخت آتش‌سوزی یک کارگاه مبل‌سازی در کرج مهار شد آخرین جزئیات از انفجار در قم و وضعیت مصدومان زلزله‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر استان مالوکو اندونزی را لرزاند نقل و انتقالات لیگ بیست و پنجم / آرش رضاوند دو ساله به سپاهان پیوست قهرمان جام جهانی دیگر به سپاهان برنمی‌گردد تصاویر / صفحه نخست روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۴ چلسی با غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد اهدای مدال فینال جام جهانی باشگاه‌ها به علیرضا فغانی توسط ترامپ + فیلم

واکنش وزیر آموزش و پرورش به وضعیت مدارس دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندم در مدرسه دولتی درس می‌خواند، اما واقعا مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۳۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ماه گذشته آیین‌نامه‌ای را درباره بند «الف» تبصره 4 قانون بودجه 1401 در دولت تصویب کردیم که اجازه مشارکت داده شده است.

وی با بیان اینکه اسناد متعدد بالا دستی که در آموزش و پرورش داریم از جمله سند تحول آموزش و پرورش و سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فرصت‌ها و نقاط قوت ما محسوب می‌شود، افزود: نکته دیگر که از نقاط قوت ما محسوب می‌شود، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی و مشارکت است. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندش در مدرسه دولتی درس می‌خواند، گفت: واقعا مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند و در کشور ما نگاه به دانش‌آموز، نگاه ابژه‌ای است و این در حالیست که سند تحول از ما می‌خواهد که برای دانش‌آموز، فرصت یادگیری فراهم کنیم و او را چند ساحتی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه دولتی و غیردولتی ندارد، اظهار کرد: هنوز الگویی از مدارس غیردولتی به معنای غیردولتی مبتنی بر سند تحول بنیادین بیرون نیامده است و همه هم مدعی هستند که سند تحول بنیادین را بند به بند اجرا می‌‌کنند. 

نوری  با بیان اینکه یکی از الگوهای موفق ما در جمهوری اسلامی ایران، خیرین مدرسه‌ساز هستند، گفت: باید به سمت این الگوهای فرهنگی برویم همچنین ایفای مسئولیت اجتماعی، مدارس غیردولتی را رشد می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزشیابی‌های ما مچ‌گیری است البته شاید نظام کنکوری ما اینگونه است، افزود: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم مثلا خطاطی بلد هستم و در فعالیت مدرسه مشارکت کنم.

وی با تأکید بر اینکه مردم به مشارکت در مدرسه باید فراخوانده شوند، گفت: اقدامات خوب دانش‌آموزان باید به والدین منعکس شود و والدین با مدرسه در ارتباط باشند.

نوری اضافه کرد: مدارس هیئت امنایی واقعا هیئت امنایی نیست بلکه دولتی است؛ هیأت امنایی زمانی است که مردم خودشان اداره کنند باید به این سمت حرکت کنیم البته نیاز به بازنگری در برخی قوانین وجود دارد.

وی درباره مدارس مناطق آزاد نیز گفت: مشکلاتی در مناطق آزاد است اما باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان، مدارس‌شان را اداره کنند. در این راستا باید بر جذب نیرو نظارت کرد و برنامه‌شان پایش شود و مابقی را خودشان باید عمل کنند./ تسنیم

ارسال نظر